Bilginin tek taraflı bir lüksten, herkesin üretebildiği bir araca dönüştüğü son on yılda, internet teknolojisi ile birlikte iletişim de büyük bir değişim geçirmiştir. Kısaca sosyal medya diye ifade edilen bu değişim, iletişimdeki etkisini haberleşme, pazarlama, ticaret, sosyal bilimler gibi tüm alanlarda hissettirmiştir. Milyarca insanın her saniye yeni bilgiler ürettiği sosyal medya mecraları, insanların her anını not ettiği paylaşım siteleri, aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcı sayısına ulaşan sosyal ağlar, büyük global dönüşüme öncülük ediyorlar. Sosyal Medya, iletişimi hızla buluşturuyor. Birkaç saatlik bilginin bile eskidiği, son sürat ilerleyen bu yeni iletişim alanında, bir kişiden tutun da, binlerce kişinin çalıştığı kurumlara kadar herkesin içerisinde bulunmaya çalıştığı, varolma ve etkileme savaşı verdiği bir platforma dönüşmüştür.
Peki büyük dönüşüme ne kadar hazırlıklısınız ve neresinde bulunuyorsunuz?
Amatörlere bırakılmayacak kadar önemli bir konu olan sosyal medya, psikolojiden sosyolojiye, web tasarımından yazılıma kadar her konuda bilgisi olması gereken profesyonellerce kullanılması gerekmektedir. Henüz Üniversitelerin bile lisans ya da önlisans alanında mezun vermediği bir dal olan sosyal medya uzmanlığı konusunda maalesef bir otorite boşluğu yaşanmakta meslek profesyonellerinin yetiştirilmesi kurumsal yapıdan yoksun ilerlemektedir. Tam da bu noktada 240 yıllık akademik geçmişi ile İstanbul Teknik Üniversitesi(İTÜ) ve alanında Türkiye’nin tek sivil toplum kuruluşu olan Uluslararası Sosyal Medya Derneği’(USMED)’in işbirliği ile, Türkiye’nin tek “Üç sertifikalı” sosyal medya eğitimi başlıyor! Katılımcılarına Türkiye’de ilk kez “Dijital Sertifika” verilecek olan İTÜ Sosyal Medya eğitimi programında, katılımcıları birçok sürpriz bekliyor. Alanında uzman kadrosu ve sektörel tecrübesi ile USMED ve akademik disiplini ile İTÜ’nün, güç birliği ile başlayacak eğitimde katılımcılara hem Uluslararası Sosyal Medya Derneği tarafından hem de İTÜ Sürekli Eğitim Merkezi’nce birer sertifika verilecek; ayrıca Türkiye’de ilk olacak bir uygulama ile Dijital sertifika imkanı sunulacak. Katılımcılara e-ticaret yazılımı ve wordpress hosting paketi gibi sektörle alakalı hediyelerin sunulacağı sosyal medya programında alanında uzman kişilerce uygulamaya yönelik workshop’lar gerçekleştirilecek. Kursiyerlerin pratik yapabilecekleri bu atölyeler sonunda verimli çalışmalar yapılması hedefleniyor.
Sadece sosyal medya nitelikli personel istihdam açığını kapatmaya yönelik olmayan, ayrıca mevcut istihdamın kalitesini de arttırmayı hedefleyen İTÜ sosyal medya sertifika eğitimi; inovatif sosyal medya çözümleri üretebilecek sosyal medya profesyonelleri yetiştirmeyi hedefliyor. Sosyal medyanın alt dallarını değil, tüm alanlarına ilişkin müfredat zenginliği ile katılımcılar, sosyal medyayı en etkin nasıl kullanacaklarının bilgileriyle donanmış halde mezun olabilecekler. Sektördeki açığı kapatan, sosyal medya araçlarını tümüyle kullanabilen, temsil ettiği kuruma maksimum düzeyde sosyal medya danışmanlığını verebilecek şekilde donanımla mezun olacak katılımcılar, Türkiye’de sosyal medyanın markalaşmış meslek öncüleri arasına girebilecekler.İlk sosyal medya ik servisi olan usmed.cvmer.com’un da desteğini alan program katılımcılara yeni iş alanlarında da fırsatlar açmayı vaad ediyor.
Eğitim kapsamında Sosyal Medya Mecralarından, SM araçlarına , Online İtibar Yönetimi’nden, SM Otomasyonuna, ROI hesaplaması’ndan Sosyal CRM’e, Google Analytics’ten Yandex Direct’e, SEO’dan Monitoring’e, İnternet Reklamcılığı’ndan, Dijital Pazarlama’ya bir çok konu başlığı uzmanlar tarafından anlatılacak. Teorik eğitimlerle birlikte uygulamalarında gerçekleştirileceği workshoplar profesyonel kişiler tarafından yönetilecek. Sosyal Medya ve Güvenlik, Sosyal Medya ve Vatandaş Gazeteciliği, Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları bu başlıklardan sadece bir kaçı.
Eğitim kapsamında Sosyal Medya Mecralarından, SM araçlarına , Online İtibar Yönetimi’nden, SM Otomasyonuna, ROI hesaplaması’ndan Sosyal CRM’e, Google Analytics’ten Yandex Direct’e, SEO’dan Monitoring’e, İnternet Reklamcılığı’ndan, Dijital Pazarlama’ya bir çok konu başlığı uzmanlar tarafından anlatılacak. Teorik eğitimlerle birlikte uygulamalarında gerçekleştirileceği workshoplar profesyonel kişiler tarafından yönetilecek. Sosyal Medya ve Güvenlik, Sosyal Medya ve Vatandaş Gazeteciliği, Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları bu başlıklardan sadece bir kaçı.
Katılımcı Profili;
Şirket ve Marka Yöneticileri
Strateji Geliştiricileri
Pazarlama Sorumluları
Kurumsal İletişim Sorumluları
Medya Planlama Departmanları
Ajans Yöneticileri
İnternet Girişimcileri
Webmasterlar
Yazılımcılar
Tasarımcılar
E-ticaret sektöründe çalışanlar
Eğitim sektöründe çalışanlar
Şirket ve Marka Yöneticileri
Strateji Geliştiricileri
Pazarlama Sorumluları
Kurumsal İletişim Sorumluları
Medya Planlama Departmanları
Ajans Yöneticileri
İnternet Girişimcileri
Webmasterlar
Yazılımcılar
Tasarımcılar
E-ticaret sektöründe çalışanlar
Eğitim sektöründe çalışanlar
13 Nisan’da başlayacak olan eğitim için son kayıt tarihi 11 Nisan. Program hakkındaki detaylı bilgilerhttp://www.akademi.usmed.org.tr ve http://www.isl.itu.edu.tr/sem adreslerinden edinebilir. Detaylı bilgi için tel:
(0212) 243 15 25 – 251 13 29 – 251 08 09 – 244 25 67 e-posta: akademi@usmed.org.tr
(0212) 243 15 25 – 251 13 29 – 251 08 09 – 244 25 67 e-posta: akademi@usmed.org.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder