15 Eylül 2013 Pazar

İPZ ( İnteraktif Pazarlama Zirvesi ) 2013 Notları

Panelin genelinde Yeni Nesil Teknolojiye Sürdürülebilir Uyum içerisinde bakılması vurgulandı. 

Bir çok iyi konuşmacı vardı.



İnternet Ölçümleme ve araştırma firması IAB Türkiye başkanı Ahmet Pura, dijital reklam yatırımlarında bu yıl %28 – 30 büyüme olduğunu belirtti. 2016 Yılından sonra yapılan çalışma ve gelen raporlara bakarak TV’den sonra en büyük mecranın dijital mecralar olacağı kanısında. Dijital dünyada yaşadıkları en büyük sorun bu alanın büyümesinin değil ölçümlemelerde ve denetiminde yaşanan sıkıntılar olduğunu aktardı. Bu durumun çözümü olarak da tüm mecraların ölçülmesi konusunda bir çatı olduğunu ve hatta bu çatının devlet tarafından denetlenmesi gerektiğini vurguladı. Yine başka bir öngörüsü 2016 yılında dijital alan reklam yatırımlarında 2. Sırayı alacağı.

TTNET Pazarlama Yetkilisi Mert Başar, Yeni nesil gençliğin her gün 1,5 tirilyon yeni içeril girdiğini belirtti. İşin içine internet kaçan her şeyin akıllandığını, değiştiğini ve dönüştüğünü vurguladı. İşimize mutlaka interneti sokmamız ve bu mecrada varlığımızı her geçen gün arttırmamız gerektiğinden bahsetti. 3g erişimi dahil dünyadaki dijital müzik pazarı 7,12 milyar dolar. Oyun pazarının ise gün geçtikçe geliştiği ve geldiği noktanın 75 milyar dolar olduğu söyleniyor.  Öngörüler Türkiye’de 7 milyon dijital TV olacağından yana.

Türk Telekom CEO’su Tahsin Yılmaz, Dünya nüfusunu 7 milyar olarak kabul ettiğimizde toplamda %41’nin online olduğunu söyledi. 1,73 milyar kişinin sosyal medyayı kullandığını aktardı. 2.2 milyon haneyi kapsayacak 171 bin Km. fiber ağ döşenmiş durumda. Tüm dünyadaki Twitter kullanıcı sayısı 554 milyona ulaşmış. Türkiye’de 1 milyon tablet kullanıcısı buluyor. Tablet kullanımları incelendiğinde %97 oranında kişisel amaçlı. Türkiye’deki Twitter kullanıcı sayısı 9,6 milyon. Düzenli olarak internete giren kullanıcı %39,5. Türklerin günde attığı tweet sayısı 8 milyon adet.

BTK Başkanı Tayfun Acarer, Türkiye’de e- ticaretin her yıl %40 büyüdüğünü ve e-ticaret sektörünün 31 milyar lirayı bulduğunu söyledi.

Avea Mobil Uygulamalar ve İçerik Yöneticisi Ömer Şen; 2012 yılından bu yana mobil internet kullanımının %109 arttığını aktardı. Akıllı cihaz satışının artışı ise %58 artmış. Türkiye’ye getirilen her 100 telefondan 54’ü akıllı telefon. Günde telefona 150 kez bakıyormuşuz.  2013 yılında 55 yaş üstü akıllı telefon kullanımı %80 artmış durumda.

IBM’den Akın Arıkan; Müşterilerin online alışveriş için en önemli sebebinin ucuzluk olduğunu belirtti. Bu sebeple online pazarda farklılaşmanın zor olduğunun altını çizdi. İnternet üzerinde kişiselleştirilmiş bannerlar %500 daha fazla tıklama alıyor.

Tanı Pazarlama Genel Müdürü Engin Oytaç ; Sahipliğin yerini sanal sahipliğin aldığını belirtti. Bugün ABD’de e-kitap satışları toplam satışların %30’una ulaşmış. Yine evliliklerin 3’te 1’inin online tanışma siteleri sonrasında yapıldığını söyledi. 

Kale Grubu Pazarlama Yöneticisi İhsan Karagöz; Televizyonun hala en önemli mecra olduğunu vurgularken diğer mecraların desteğinin arttığını, iletişimin de buna göre şekillendiğini aktardı.

YKB BT Genel Müdür Yardımcısı Cahit Erdoğan; cebimizdeki teknolojilerin, kurumların teknolojisinden daha hızlı geliştiğini vurguladı. Güne başlarken telefonları, iş ortamında bilgisayarları geceleri ise tabletleri kullanıyoruz.

Madvertise Küresel Tedarikten Sorunlu Yönetici Jana Sievers, Dünyada 202 milyon tabletin, 1.9 milyar cep telefonun mevcut olduğunu söyledi. Mobil reklamın dijitaldeki payının %8’den %14’e yükseldiğini aktardı.




Perform Tüketici Markaları Sorumlusu Ben Warm; Dünya genelinde 990 milyon spor taraftarının olduğunu bu rakamın 22 milyonunu Türkiye’de bunduğunu aktardı. Toplam rakamın %85 oranı kluplerini online takip ediyormuş. Spor takipçilerinin %81’i Televizyonun yanı sıra takımlarını gazetelerden de izliyorlar. Türkiye’de taraftarların %64’ü spor karşılaşmalarını mobil cihazlar aracılığı ile takip ediyor. Bütün cihazlara uygun ve bütün platformlarda çalışabilen ürünler geliştirilmesi gerektiği söylendi.

11 Eylül 2013 Çarşamba

Tasarım Yaparken İlham Alabileceğiniz Uygulamalar

Bugünlerde farklı ülkelerin eski poster ve etiketlerin değişik formlarla hayata geçmesi güzel tasarımları karşımıza çıkartıyor....



Tipografi ve uygulamaların kendine has farklı bir havası var.Meraklılarına örnekler aşağıdaki gibi..

















2013 İnteraktif Pazarlama Zirvesine Günler Kaldı





Bu yıl 8.si yapılacak olan İnteteraktif Pazarlama Zirvesi 12 Eylül'de Swissotel The Bosphorus’da düzenlenecek. 

Zirve, teknoloji ve dijitalleşme ile birlikte dönüşen “yeni tüketici”ye ve markaların bu dönüşüme nasıl uyum sağladığına ayna tutarak katılımcıların verimli bir gün geçirmesini hedefliyor.

Konuşmacılar arasında Local Time Kurucu ve Yönetici ortaklarından Arzu Küfündür, Krombera Dijital İletişim Ajansı Kurucu Ortağı Alper Özdemir, Kale Grubu Yapı Ürünleri Grubu Pazarlamadan Sorumlu Başkanı İhsan Köragöz ve daha birçok profesyonel bulunuyor.